Prassonisi - Rhodos - Görögország (2004. augusztus)

Eper leírása (2004.08.01-08.15)

Hely/Szállás:
Prassonissi nem más, mint 40 lakókocsi, 2 bolt, 2 hotel. Ha valaki nem csak szörfözni szeretne, hanem mondjuk mittomén, akkor neki ez nem valami kedvező, de nekünk pont ideális volt. Ha hiányosságot lehet felsorolni, akkor azt max. a bulik hiánya jelentette, bár azok is voltak a szörfkölcsönzőknél, csak valahogy mindig lemaradtunk róluk. A sziget egyébként szerintem atom unalmas. Borzalmasan meleg van (kivéve Prassonisit, ahol mindig fúj a minimum 3-as szél a szél), minden kopár, van pár nevezetesség Rodosz városában meg Lindoson, de nem egy nagy szám szerintem. Ha csajt viszel, számíts rá, hogy 2 nap múlva rinyál, hogy menjetek haza, mert unatkozik. Mi egyébként apartmanban laktunk, amiben benne volt a reggeli vacsi. A reggeli mindíg ugyanaz (lehetett válogatni pár cuccból), de reggelire elmegy, a vacsorák viszont atom jók voltak. Azt hiszem összesen két vacsira mondtuk azt, hogy ez nem volt jó, a többin telezabáltuk magunkat atom finom kajákkal, pedig mi bírtunk enni! Ez így szerintem nagyon kényelmes volt, bár igaz, hogy nem a legolcsóbb, de amikor hazavánszorogsz az egész napos szörfözésből, akkor már nincs sok kedved megkenni az agyonunt vajas kenyeredet. A szállás is szuper volt, légkondi tv stb. Két hét fél panzióval, amiben a reggeli normális, a vacsi meg fenomenális az volt fejenként 110e HUF. Négyünknek a szörftároló (elvileg fejenként 1 deszka 2 rigg) meg a transzfer oda-vissza 2 hétre volt 400 EUR. A foglalással szerencsénk volt, mert pont felszabadult ennyi hely. Egyébként csúcsszezonban, ami júliustól októberig tart minden tele van. Kb. egy hónappal kellene előtte foglalni, hogy tudjanak adni szállás. Mi két héttel előtte kezdtünk keresni. Telefonon hívtuk őket, de e-mailben zsíroztuk le a végleges foglalást. Ugyanott megrendeltük a transfert is és a reptéren már várt a kisbusz egy nagy utánfutóval. Szóval pöpec volt. Kicsit ugyan drága, de piszok kényelmes. Ezen kívül lent egy rakás magyar volt, főleg, Peti / Csabi / Pregó telepített lakókocsija körül pörögtek a magyarok. Ott lehetett ingyen bérmentve sátrazni annak ellenére, hogy meg van tiltva, senki nem foglalkozott vele. Aki költséghatékonyan akar menni, az feltétlen beszéljen a srácokkal, hátha éppen van helyük.

Túlsúly:
Fostunk a túlsúlytól, de nem kell. Charteren nem nagyon érdekli őket. A magyar oldalon adni kellett a pakolóbrigádnak, aki bediktálja a hölgynek a csomagok súlyát egy 5-öst, aztán belefér az ember a 20/kopfba, még túl is lóghat, azt sem érdekli őket. Nekünk a 30-40 kg-os vitorlazsákunk 17 kg-ra volt kalibrálva a többi cuccunk is jól le lett húzva, még így is 117 kg-ot számoltak össze ötünknek a csomagokkal együtt, de nem kellett fizetni hivatalosan semmit. Visszafelé a görögök meg egyszerűen nem foglalkoztak vele egyáltalán.

Szél:
A kezdet durva volt. Este, mikor megérkeztünk nem tudtunk aludni az erkély rácsain süvítő széltől. Két napig meg sem állt. 4.5/4.7-el talán csak mi mentünk, mert mindenki 3.x-et pakolt. A wave oldalra be sem mertünk menni akkora mosógép volt ott, ah ... A következő két nap visszaállt szépen és lehetett menni 5.5 körüli vityókkal meg 90-es deszkákkal egész nap. Ekkor megkóstoltuk a wave oldalt. Borzalmasan nagy élmény volt! Aztán ha jól emlékszem volt egy-két szélcsendesebb nap, amikor nem mentünk túl sokat, ott kellett volna egy 6.2 szerintem. Aztán vasárnap délutántól 4 napon keresztül hajtottuk a vasat 5.5 körényékével, A végén viszont úgy bedurrant (50-es alap, 70-es befújások :) ), hogy ki kellett jönnünk, nem tudtunk elég kicsit pakolni. De szerintem baromi jó volt. Sajnos az utolsó 3 napunkon nem volt szél. Vasárnap úgy jöttünk el, hogy egyetlen kite sem volt fent az égen és a szélmérő rotor is állt. Ilyet ott addig nem láttunk soha, fura is volt rendesen. Ez kicsit megkeserítette a kirándulás végét, de ettől függetlenül szerintem atom jó volt.

Konklúzió:
Nagyon bejött nekünk. Akarunk jövőre is menni. Érdemes 2 hétre számolni, mert beüthet pár nap szélcsend. Ja és ne törődjetek sokat a windguru jelzésével. Bár az első 2 napra bejött amit írt, de annyi. Bár ahogy látom a szélcsendet is megjelölte, de túloz. Ugyanez a szörfkölcsönzőkben kiírt forecastra is igaz. Ami segíthet minél többet szörfözni: Reggel kb 6 körül jó szél szokott lenni, ekkor még nincsen a vízen az 1000 paraszt, érdemes csúszni pár órát. 9 körül visszavesz, ekkor reggelizel stb., aztán 11 körül indul a menet. Ha nem lenne elég erős ne búsulj, este 4-5-6 magasságában szinte minden nap rádurrant. Na most már atom sokat írtam összevissza. Ha kérdésetek lenne keressetek nyugodtan. Szerintem bazi jó hely!

Holló leírása (2004.08.15-08.22)

Én pont akkor mentem ki Prassonissi-re, amikor Eperék visszajöttek, szóval a leírás az előző folytatása lesz.

Utazás / transzfer / szállás
A repülő drága volt - illetékkel együtt 78.000Ft, viszont itt sem kellett a túlsúlyért fizetni. Nálam egy 10kg-os deszkazsák és egy 19kg-os vitorlazsák volt (Eléggé visszafogtam magam és alig vittem cuccot) Hornung Petiékkel volt megbeszélve a reptéri transzfer, így az esti géppel érkezve már lenn a magyar "bázison" alhattam. Alvóhelyként általában lehet választani lakókocsi v. sátor között, de szerintem nem sok különbség van - így is, úgy is mindent belep a homok. A körülmények enyhén nomádok, víz / WC 200m-re van a lakókocsitól, áram nincs - csak a közeli boltban, főzni viszont lehet. Kárpótlás, hogy mindig van társaság - amíg kinn voltam a BBS oszlopos tagjai is lenn voltak és folyamatosan cserélődnek az emberek.

Spot:
A spot-ról már mindenki tud mindent. A beach jobb oldala hullámos - erős szél esetén 2-3m-es bukóhullámok / shorebreak van - tiszta Hawaii, onshore körülmények. A bal oldal sima víz, a szörfiskolások és a freestyle-osok itt gyakorolnak és ez eléggé zsúfolttá teszi a napokat. A hullámról át lehet szörfözni a sima oldalra egy kb. 10m széles csatornán.

Szél:
Vasárnap, amikor érkeztem, ahogy Eper is írta szélcsend volt. Erre a szomorúságra rátett egy lapáttal, hogy másnap, hétfőn sem fújt. Kedden beindult és 5.5-tel lehetett egész nap menni 1-1.5m-es hullámokban - a hely megszokására tökéletes volt. Szerda volt számomra a nagy nap: 4.5m2 + 2-3m-es hullámok. Estére, amikor már fáradtam, még erősebbé vált a szél, ekkor a 4.5-tel a túlélésre kellett játszani. Csütörtökön egész nap 5.5 volt napirenden és a sima víz, hogy az előző nap fáradtságát kipihenjem, estére ismét beerősödött. Péntekre kicsit gyengült, de déltől így is 5.5-lel lehetett menni. A szombatra ígért szélcsend sajnos bejött - 4bft szelet jósoltak és mértek az F2 centerben, de szerintem jó ha 3-as volt. Nagyvitorlával egész nap siklottak. Megjegyzem 2003 augusztusban 100%-ra írták a szeles napok számát, de ebben az ilyen formulázós szelek is benne lehettek :). Még most is azon gondolkozom, hogy mi az igazi megoldás, milyen cuccot is kellene ide hozni? Wavedeszka v. 90-100 liter körüli freemove deszka. Aki az elsőt viszi, jól jár, amikor bedurran, de a 90 literest mégiscsak többször lehet használni. Én 3.6, 4.5, 5.5 vitorlákat vittem, szerintem nagyobbat nem érdemes 65kg-hoz csomagolni.

Egyéb:
Semmi egyéb érdekeset nem láttam. Szerintem aki barátnőt visz oda, az magára vessen. Itt csak szörfözni lehet. Nekem furcsa volt, hogy nem lehetett gyros-t kapni csak a vendéglőben.