Viganj - Korcula - Peljesac félsziget - Horvátország (2001. július eleje)

Szél, tapasztalat:

Mind a 7 nap siklottam (105 l; 6,4 m2; 80 kg) kb. du. 2-től egészen 6-ig egyenletes szélben. A fanatikusabbak, nagyobb vitorlával (8 m2 körülivel) még 8-kor is mentek.

Spot:

Viganj

Korcula sziget és Peljesac félsziget között 1,5-2 km-es szorosban keresztbe lehet menni viszonylag sima vízen kb. fél méteresek a hullámok. A szélerősség számomra ideális volt, pedig kicsit nehéz vagyok a felszereléshez képest. A szél egyenletességére sem lehet semmi panaszom. Vitorla: 5,5; 6,4 m2, de elí­rtam volna egy 7,5-öst is.

Szállás:

Mindenki megtalálja a számára (pénztárcájának megfelelő) szállást.
Kempingek sora van közvetlenül a tengerparton (Autocamp Perna), illetve egy vékony út választja el őket a parttól (pl.: Antony Bay Camp).
A magán apartmanok sem drágák (50 DM egy kétszemélyes éjszakánként) és nincsenek messze a partól. Nekünk kb. 200 métert kellett reggelente sétálni.
A szállodai árakól nem tudok semmit, de az Autocamp Perna melletti szálloda területén éjszakánként 110 DM-ért kaphattunk volna egy kétszemélyes faházat.

Utazás:

14 óra (820 km)

Budapest-Barcs-Banja Luka-Mostar-Viganj
Odafelé kényelmesen mentük. Aludtunk egyet egy, a magyar határ közelében lévő kempingben, majd másnap reggel folytattuk utunkat Bosznián keresztül. Mi végigautóztunk a Peljesac félszigeten és utólag nem volt rossz döntés, mert visszafele kipróbáltuk a kompot. Időben kb. annyit lehetett volna nyerni, amennyivel érdemes előbb érkezni a kikötőbe, hogy ne maradjon le az ember. A komp 67 Kuna az autónak és 19 Kuna fejenként, tehát két főnek, autóval 105 Kuna (kb. 15 liter benzin), igaz, hogy 50 km vezetést meg lehet spórolni.
A horvát benzin (95 ólommentes) nem volt olcsóbb, mint itthon, de a bosnyákoknál már igen (1,6 DM/liter). Érdemes kerek összegért tankolni, mert egyébként visszaadnak, de már nem márkát, hanem valamilyen bosnyák bankót.

Ami még hasznos:

Viganj elég egyoldalúan a szörfösökre rendezkedett be, így ha valaki egy kis kultúrát is szeretne kapni, akkor nézze meg Korcula várost.
Az élelmiszerek nem sokkal drágábbak, mint Budapesten. (A balatoni áraknál alacsonyabbak)
Az étterem sem drága 32-35 Kuna egy pizza, de a specialitások drágábbak.